Deze retraite gaat over geestelijke vriendschap. Je kunt je meditatie uitdiepen en leren hoe belangrijk een spirituele gemeenschap is. We zullen behandelen wat vriendschap betekent in het boeddhisme, en hoe we kunnen leren een goede vriend te zijn. De retraite is geschikt voor zowel beginners als mensen met ervaring.

De retraite wordt gehouden in Wat Phra Dhammakaya Benelux, een voormalig nonnenklooster in Lede, België, dat nu een boeddhistisch klooster is. Er is een ruime meditatieruimte. Het klooster is omringd door een ruim park, waar goed gewandeld kan worden.

De retraite wordt begeleid door lp Sander, Ruben en Andy. Alle drie de leraren zijn getraind en bevoegd in Thailand. Je wordt aangeraden om 17.00 uur te arriveren, zodat je tijd hebt om te acclimatiseren. Let op, in de avond is er geen maaltijd, naar kloostertraditie. Voor meer informatie daarover, zie het kopje “Acht oefenregels” hier.

16 sept
17 sept
18 sept
5.30 uur Opstaan Opstaan
6.00 uur Liefdevolle vriendelijkheid Liefdevolle vriendelijkheid
6.45 uur Yoga Yoga
9.00 uur Meditatie en korte beschouwing Meditatie en korte beschouwing
14.00 uur Meditatie en lezing/workshop Meditatie, lezing/workshop
16.30 uur Uitwisseling over meditatie-ervaringen Afsluiting
17.00 uur Inschrijving Einde programma
17.30 uur Yoga
18.00 uur Pana (vruchtensap en yoghurt)
19.00 uur Oriëntatie meditatie, lezing Meditatie en lezing
21.00 Rust Rust

Je kunt je hier inschrijven. De prijs van de retraite is 150 euro. Als je gebruik maakt van het beddengoed in het klooster, betaal je 10 euro extra. Onze bankgegevens staan hier. Je kunt ons mailen voor meer informatie.