Online meditatieavonden

In ons centrum wordt elke werkdag een online meditatieavond gegeven. In verband met de coronacrisis zijn er momenteel geen plaatselijke meditaties in ons centrum of onze tempel.

We begeleiden elke werkdag een live meditatie, behalve woensdag, vanaf 19.30 tot 20.45 u. via de Zoom software. Je moet je wel eerst bij ons aanmelden via email, om een link te ontvangen. Deze link blijft bruikbaar voor volgende sessies.

Op woensdagavond worden er begeleide meditaties geüpload die zijn opgenomen op verschillende interessante buitenlocaties. Deze kunnen worden beluisterd via Andy’s Facebook pagina, maar zullen vanaf 2 september worden geplaatst op de Facebook-pagina van Netwerk Aalst.

De lessen bestaan uit :
• Begeleide meditatie
• Een inspirerende overweging of een lezing over meditatietechniek

De avonden worden momenteel verzorgd door leraar luang phi Sander en Andy Merckaert. Soms zijn er ook gastdocenten uit Thailand.

Naast de activiteiten van onze stichting, geeft lp Sander ook les via het online platform 30now.nl.

Enkele praktische tips :

• Gebruik losse kledij, zodat je gemakkelijk kunt zitten.
  • Je kan zowel mediteren op de grond als zittend op een stoel.
  • Mobiele telefoons worden tijdens de les uitgezet.
  • Als je mee wilt doen, mail ons dan eerst om je aan te melden, zodat we je een uitnodiging opsturen.
  • Je kunt eventueel eerst de software installeren, maar dat hoeft niet. Je kunt ook telefonisch meeluisteren via 02-5884188 in België, of 020-7947345 in Nederland. Dan moet je wel de vergaderingcode 499381490 invoeren, en het wachtwoord dat we je over de email hebben gegeven. Je kunt online of telefonisch ook anoniem meedoen, als je wilt.