In onze tempel wordt elke woensdag en donderdag een online meditatieavond gegeven. De donderdagen worden er beginnerscursussen gegeven, terwijl de woensdagen bedoeld zijn voor mensen die lang willen mediteren zonder veel lesmateriaal.

De avonden lopen van 6 september van 19.30 tot 20.45 u., via Zoom. Je moet je wel eerst bij ons aanmelden via email, om automatisch een link te ontvangen. Deze link blijft bruikbaar voor volgende sessies. Vóór 6 september beginnen de avonden nog om 20.00 uur.

De avonden worden momenteel verzorgd door de leraren Tom Van den Steen en luang phi Sander. Soms zijn er ook gastdocenten uit verschillende delen van de wereld.

Beginnerscursus

In september 2022 beginnen we een nieuwe online serie die geschikt is voor beginners die Dhammakaya-meditatie willen leren, en ook willen leren hoe je het kunt integreren in je leven. De serie loopt vanaf 6 september. De meditaties zijn relatief kort en toegankelijk. Voor de inhoud van de cursus, zie hier. De link in de automatische email die je ontvangt is voldoende om aan elke avond van de cursus mee te doen. We hebben geen inschrijvingsformulier voor de cursus.

19.30 uur introductie
19.45 uur meditatie
20.15 uur serie Dhammakaya-meditatie voor beginners
20.45 uur einde avond.

Enkele praktische tips :

• Gebruik losse kledij, zodat je gemakkelijk kunt zitten.
  • Je kan zowel mediteren op de grond als zittend op een stoel.
  • Als je mee wilt doen, mail ons dan eerst om je aan te melden, zodat we je een uitnodiging opsturen.
  • Wat betreft het gebruik van Zoom, kun je eventueel eerst de software installeren, maar dat hoeft niet. Je kunt ook anoniem meedoen zonder je beeld aan te zetten.