Schrijf je hier in voor de fysieke beginnerscursus.

Vanaf 7 februari 2023 beginnen we een nieuwe reeks voor beginners in Dhammakaya- meditatie. We zullen daarin de basisideeën behandelen die belangrijk zijn bij het integreren van meditatie en mindfulness in je dagelijks leven. Elke avond zullen we ook samen mediteren om het geleerde meteen toe te passen.

De avonden kunnen fysiek of online gevolgd worden: dinsdag fysiek en donderdag online. De leraren zijn luang phi Sander en Tom Van den Steen. Lp Sander zal de de fysieke avonden verzorgen, en Tom de online avonden. Elke week zullen we op beide dagen hetzelfde onderwerp vertellen; als je dus een keer een dinsdagavond mist, kun je dit op donderdagavond inhalen. Maar er zijn ook mensen die beide avonden volgen, omdat beide leraren hun eigen invalshoek hebben, wat helpt in het leerproces.

Voor de online meditatieavonden heb je enkel een deelnamelink nodig. Voor meer informatie, zie hier. Voor de fysieke bijeenkomsten is een eenvoudige inschrijving nodig. Voor meer informatie, zie hier.

Hier is ons adres. In de winter houden we de meditatieavonden op huisnummer 45, in het centrum, de voormalige pastorie; in de zomer houden we de avonden op huisnummer 47, in de tempel, de voormalige kerk.

Zowel de fysieke als online bijeenkomsten zijn kosteloos, maar donaties zijn welkom. Onze bankgegevens staan hier.

Dinsdag (plaatselijk) Donderdag (online) Onderwerpen
7 feb 9 feb Houding, aandacht en welzijn
14 feb 16 feb Visualiseren in meditatie
21 feb 23 feb Het doel van meditatie in boeddhistische psychologie