Wekelijkse meditatieavonden

In ons centrum worden wekelijkse meditatieavonden gegeven. Op elke dinsdag wordt er over inhoudelijke thema’s gesproken, zoals omgaan met emoties, onze kijk op de wereld, e.d. De dinsdagavonden zijn gestructureerd als een serie van negen. We raden beginners aan om de serie vanaf het begin te volgen.

De donderdagavonden is er enkel begeleide meditatie zonder een lezing. Deze worden ook online uitgezonden voor diegenen die niet kunnen komen. We raden de donderdag echter alleen aan voor mensen die al een introductie hebben gehad in ons centrum.

Elke dinsdag 19.00–21.00 u. Begeleide meditatie en lezing
In het najaar worden de avonden gehouden van 17 september tot 26 november 2019.

Elke donderdag 19.00–20.00 u. Enkel begeleide meditatie, kan ook online gevolgd worden via deze website, inlogcode 499-381-490.

De lessen bestaan uit :
• Begeleide meditatie
• Pauze met koffie en thee (op dinsdag)
• Een lezing (op dinsdag) of een inspirerend citaat (donderdag)

De avonden worden momenteel verzorgd door leraar Luang phi Sander. Soms zijn er ook gastdocenten uit Thailand. Er zijn geen kosten verbonden aan de avond; je kunt een donatie doen.

Enkele praktische tips :

• Volgens Thaise traditie worden er in het klooster en de meditatieruimtes geen schoenen gedragen, tijdens de koude perioden zijn kousen dan wel handig.
  • Gebruik losse kledij, zodat je gemakkelijk kunt zitten.
  • Je kan zowel mediteren op de grond als zittend op een stoel. Er zijn meditatiekussens ter plaatse beschikbaar; een eigen meditatiekussen meebrengen kan uiteraard.
  • Het is, in de Thaise traditie, niet respectvol om de voeten naar een Boeddhabeeld of een monnik te richten. Indien we aldus op de grond of op een meditatiekussen zitten, doen we dat bijgevolg in kleermakerszit of in de halve lotushouding.
  • Mobiele telefoons worden tijdens de les uitgezet.
  • Gelieve niet te roken in de gebouwen alsook buiten op het domein.